There was an error in this gadget

Tuesday, 11 December 2012

12.12.2012

Love is not about finding the right person, but creating a right relationship. It's not about how much love you have in the beginning but how much love you build till the end..


I'll always remember... I'll never forget, how you took my breath away, the first time we met. No matter what happens... no matter what we do, I'll always remember the first time I saw you.


When I say I love you. You say you don't deserve it. When I say I need you . You say I deserve someone better, When I say my life is better with you. You say I don't know any better. But when I kiss you, you say I love you, When I have to go, you say I need you. When I am with you, you know, that there is no better feeling then our love coming together and that is something we both deserve..


I want you to hold me and say its okay...when i go to leave, pull me and tell me to stay...hold my hand, kiss my lips...look me in the eyes...dont listen to what they say...


Please...
Don't let me go honey...
because...
i need u in my life...

Membawa Diri

Hello readers...
Yeah bukan senang nak jadi orang yang dipercayai oleh semua orang kan??
Sekarang nie aku dah rasa mcm mne diri kita tidak dipercayai oleh orang yang kita sayang..
Sebenarnya perasaan nie amat sakit,sakit sgt sgt... :'(
Hanya Allah sahaja yang tahu perasaan aku nie..
Yeah.. tak dinafikan jugakan lah kenapa dia tidak mempercayai aku sekarang ini..
Orang cakap apa "kerana mulut,badan binasakan?"..
Kerana perbuatan akulah semua ini terjadi...
Kerana perbuatan aku yang dahulu dia jadi mcm tuh..

Tetapi...
Sekarang aku dah berubah...
Tapi Allah betul-2 menguji aku...
Menguji aku dari kesabaran,ketabahn dan kekuatan aku untuk menghadapi semua ini...
Sampai sekarang Dia masih belum dapat percaya yang aku dah berubah..
Dah berubah dari segi segala-2 nya...
Aku berharap...
Suatu hari nanti dia akan nampak segala perubahan aku walaupun aku terpaksa menungggu berapa lama sekalipun untuk dia menerima perubahan aku ini...
Hanya kepada Allah sahaja aku mampu untuk berdoa dan merayu supaya Allah dapat membuka pintu hatinya untuk lihat segala-2nya...

Mungkin aku perlu membawa diri...
Jauh daripada dia...
baru dia akan nampak segala perubahan aku??
Ya Allah...
Aku sering dipersalahkan dalam segala hal walaupun hal itu kecik...
aku terasa...
Aku tersentap...
Aku sedih dan kecik hati...

Tetapi...
Membawa diri jauh darinya bukanlah sesuatu jalan yang terbaik...
sebab itu aku masih bersama dan terus bersamanya sampai mati...
Insyallah...


Kaki inilah yang membawa aku untuk terus bersamanya sampai mati..
Insyallah...
Kerana...
Cinta aku hanya untuk Dia.. 

Saturday, 8 December 2012

Setiap Masa

Setiap masa kita sentiasa bersama..
kerana kita tak mungkin terpisah kecuali Allah yg pisahkan kita..


see, we are like "isi dan kuku" kan?
hehe...
u msti nk thu why i jtuh hati dkt u??

because...

this


u always make me smile...
sampai kdg2 i lupa yg i byk masalah..

i can't describe u with benda or what else..

because of what??

because you are special...

<3







Friday, 23 November 2012

Erti Kasih Sayang

Tiada apa yang dapat diertikan pada sebuah kasih sayang keluarga terhadap kita.  Hilangnya kasih sayang keluarga ibarat seperti hlayang-layang terputus talinya.  Selagi keluaraga kita masih ada, hargailah mereka seperti mana mereka menjaga kita umpama menatang minyak yang penuh.  Diberikan kasih sayang yang tanpa nilainya dengan mata wang didunia ini.  Keluarga umpama pohon yang rendang,sentiasa melindungi pohon-pohon daripada kepanasan.  Janganlah sesekali memutuskan tali persaudaraan terutamanya ibu yang melahirkan kita kedunia dan memberi kita kasih sayang selama 9 bulan bukan hanya selama 9 bulan tetapi kasih sayang ibu hingga ke penghujung nyawanya terhadap anak-anaknya.  Wahai sahabat diluar sana, janganlah kita sesekali menyakiti hati ibu walaupun mereka sering menyakiti hati kita atau tidak berlaku adil terhadap kita kerana mereka adalah IBU kita didunia dan akhirat.  

Kita hidup didunia ini bukanlah selama-lamanya.  Berbaktilah kepada keluarga kita selagi kita berdaya.  Bantulah keluarga sendiri kerana didalam Islam juga mengajar umatnya untuk saling bantu-membantu antara umat Islam yang lain.  


Maaflah seandainya entry saya ini ada menyakiti mana-mana pihak.  Entry ini saya tulis untuk memberi peringatan kepada saya dan sahabat diluar sana.  Ditulis berdasarkan pengalaman dan perasaan yang saya alami sendiri. Jadikan pengalaman sebagai pedoman dalam hidup kita supaya di masa akan datang kita akan lebih menghargainya...